пʼятниця, 25 червня 2010 р.

З В І Т про повторне відстеження результативності регуляторного акта: постанови Кабінету Міністрів України “Про затвердження Порядку використання у 2009 році коштів Стабілізаційного фонду, передбачених для фінансування проектів, пов’язаних з консервацією виробничих потужностей промислових підприємств, реструктуризацією та ліквідацією об’єктів підприємств гірничої хімії та підприємств з підземного видобутку залізної руди, утилізацією боєприпасів”.

З В І Т

про повторне відстеження результативності регуляторного акта:
постанови Кабінету Міністрів України “Про затвердження
Порядку використання у 2009 році коштів Стабілізаційного фонду, передбачених для фінансування проектів, пов’язаних з консервацією виробничих потужностей промислових підприємств, реструктуризацією та ліквідацією об’єктів підприємств гірничої хімії та підприємств з підземного видобутку залізної руди, утилізацією боєприпасів”.

1.Найменування виконавця заходів з відстеження
Міністерство промислової політики України.
2.Цілі прийняття акта
Цілями прийняття постанови є:
- встановлення єдиного порядку використання у 2009 році коштів Стабілізаційного фонду, передбачених у державному бюджеті Міністерству промислової політики на фінансування проектів, пов’язаних з консервацією виробничих потужностей промислових підприємств, реструктуризацією та ліквідацією об’єктів підприємств гірничої хімії та підприємств з підземного видобутку залізної руди;
- вдосконалення системи ефективного фінансування видатків за рахунок коштів державного бюджету;
- забезпечення цільового використання коштів державного бюджету.
Постанова Кабінету Міністрів України “Про затвердження Порядку використання у 2009 році коштів Стабілізаційного фонду, передбачених у державному бюджеті Міністерству промислової політики на фінансування проектів, пов’язаних з консервацією виробничих потужностей промислових підприємств, реструктуризацією та ліквідацією об’єктів підприємств гірничої хімії та підприємств з підземного видобутку залізної руди, утилізацією боєприпасів” підготовлена на виконання статті 76 Закону України “Про Державний бюджет України на 2009 рік” та пункту 49 доручення Кабінету Міністрів України від 31 грудня 2008 року № 64799/1/1-08 «До Закону України “Про Державний бюджет України на 2009 рік” від 26 грудня 2008 року № 835».
На сьогоднішній день гостро не вистачає обігових коштів на фінансування проектів, пов’язаних з консервацією виробничих потужностей промислових підприємств, реструктуризацією та ліквідацією об’єктів підприємств гірничої хімії та підприємств з підземного видобутку залізної руди які необхідно спрямувати на виконання:
плану заходів з ліквідації екологічних наслідків діяльності дочірнього підприємства "Калійний завод" ВАТ "Оріана" (м. Калуш) на 2003-2012 роки, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 19 серпня 2002 р. № 485;
проекту відновлення екологічної рівноваги та рекультивації порушених гірничими роботами земель Яворівського державного гірничо-хімічного підприємства "Сірка", затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2003 р. № 87;
проекту ліквідації сірчаних кар'єрів, відновлення екологічної рівноваги і ландшафту в зоні діяльності Роздільського державного гірничо-хімічного підприємства "Сірка", затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 15 жовтня 2003 р. № 622 ;
комплексного проекту консервації рудника № 2 і рекультивації порушених земель Стебницького державного гірничо-хімічного підприємства "Полімінерал", затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 24 березня 2004 р. № 166 ;
проекту закриття сірчаного кар'єру і відновлення ландшафту в зоні діяльності державного госпрозрахункового підприємства "Подорожненський рудник", затвердженого Мінпромполітики;
проектів ліквідації шахти “Першотравнева” та переведення її у спеціальний режим гідрозахисту гірничих робіт та селитебних територій Тернівського району (реструктуризація шахт промислового об'єднання “Кривбасруда”), ліквідації державного підприємства “Шахта “Саксагань”, ліквідації шахти “Гігант” (реструктуризація шахт промислового об'єднання “Кривбасруда”), реструктуризації державного підприємства “Рудоуправління імені Кірова” шляхом його закриття.
Термін дії регуляторного акта – обмежено строком дії Закону України «Про Державний бюджет України на 2009 рік».

3.Термін відстеження
З 14.05.2009 до 08.04.2010
4.Тип відстеження
Повторне.
5.Методи одержання результатів відстеження
Визначення результатів відстеження проводиться із застосуванням методу статистичного аналізу.
Статтею 76 пунктом 2 Закону України “Про Державний бюджет України на 2009 рік” для Мінпромполітики передбачені кошти Стабілізаційного фонду на фінансування проектів, пов’язаних з консервацією виробничих потужностей промислових підприємств, реструктуризацією та ліквідацією об’єктів підприємств гірничої хімії та підприємств з підземного видобутку залізної руди.
Чинне законодавство України, що регулює питання консервації виробничих потужностей промислових підприємств, реструктуризацію та ліквідацію об’єктів підприємств гірничої хімії та підприємств з підземного видобутку залізної руди недостатньо враховує специфіку вимог щодо порядку витрачання коштів Стабілізаційного фонду на зазначені цілі.
Окреслена проблема має велике значення для подальшої реструктуризації та ліквідації об'єктів підприємств з підземного видобутку залізної руди, гірничої хімії і здійснення невідкладних природоохоронних заходів у зоні їх діяльності.
За відсутністю затвердженого Кабінетом Міністрів України Порядку використання у 2009 році коштів Стабілізаційного фонду для подальшої реструктуризації та ліквідації об'єктів підприємств з підземного видобутку залізної руди, гірничої хімії і здійснення невідкладних природоохоронних заходів у зоні їх діяльності, Мінпромполітики не в змозі було здійснювати оплату виконаних робіт виконавцям бізнес-проектів.

Продовження здійснення заходів з консервації виробничих потужностей промислових підприємств, реструктуризації та ліквідації об’єктів підприємств гірничої хімії та підприємств з підземного видобутку залізної руди. Здійснення діяльності в прозорому нормативно-правовому полі.

Усунення законодавчих прогалин у питанні встановлення Порядку використання у 2009 році коштів Стабілізаційного фонду, передбачених у державному бюджеті Міністерству промислової політики на фінансування проектів, пов’язаних з консервацією виробничих потужностей промислових підприємств, реструктуризацією та ліквідацією об’єктів підприємств гірничої хімії та підприємств.

Дані та припущення, на основі яких відстежувалася результативність, були отримані:
- на підставі аналізу норм законодавчих та нормативно-правових актів;
- на підставі інформації, отриманої від суб"єктів господарювання, які на цей час здійснюють діяльність відповідно до регуляторного акта;
- на підставі аналізу інформації, яка міститься у запитах і зверненнях, що надійшли до міністерства від суб"єктів господарювання, органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, тощо.

6. Кількісні та якісні значення показників результативності акта
Результативність регуляторного акту визначається такими кількісними та якісними показниками.
Кошти Стабілізаційного фонду були спрямовані та використані:
1) в сумі – 4000,0 тис. грн. з реструктуризації підприємств з підземного видобутку залізної руди, а саме на:
2667,7 тис. грн. - відселення жителів селища Карнаватка із зони зрушення земної поверхні згідно з робочими проектами ліквідації державного підприємства “Шахта “Саксагань”, реструктуризації державного підприємства “Рудоуправління імені Кірова” шляхом його закриття (ліквідації);

199,9 тис.грн. - будівництво ставків відстійників з підвідними та відвідними трубопроводами ємкістю 30 тис. м. куб. згідно з робочим проектом ліквідації шахти “Гігант” (реструктуризація шахт промислового об'єднання “Кривбасруда”);
989,0 тис.грн. - будівництво водовідвідної канави з дорогою для обслуговування згідно з робочим проектом ліквідації шахти “Гігант” (реструктуризація шахт промислового об'єднання “Кривбасруда”);
111,1 тис.грн. – гірничо - технічну рекультивацію хвостосховища центральної збагачувальної фабрики шахти “Гігант" згідно з робочим проектом ліквідації шахти “Гігант” (реструктуризація шахт промислового об'єднання “Кривбасруда”);
32,3 тис.грн. - утримання служби «Замовника».
Виконання робіт забезпечило можливість роботи гірничо-збагачувальних комбінатів регіону та запобігло техногенній катастрофі від неконтрольованого скиду води.
Одержувачем бюджетних коштів було державне підприємство “Кривбасшахтозакриття”.

2) в сумі 3650,0 тис. грн. - на виконання затвердженого Мінпромполітики за погодженням з Мінфіном плану робіт з реструктуризації та ліквідації об’єктів підприємств гірничої хімії і здійснення невідкладних природоохоронних заходів у зоні їх діяльності.
У 2009 році здійснювалось фінансування гірничо-хімічних підприємств Львівської та Івано-Франківської областей відповідно до затверджених згідно з вимогами чинного законодавства проектів.
Фінансування проектів, пов’язаних з реструктуризацією та ліквідацією об’єктів підприємств гірничої хімії дозволяє утримувати екологічну ситуацію в зоні діяльності Яворівського ДГХП “Сірка”, Стебницького ДГХП “Полімінерал”, Роздільського ДГХП “Сірка”, ДГРП “Подорожненський рудник” та ДП “Калійний завод” ВАТ “Оріана” в безпечному керованому стані.
Виділені обсяги бюджетного фінансування дозволили гірничо-хімічним підприємствам у 2009 році здійснити передбачені проектами відповідні комплекси робіт по ліквідації та консервації гірничовидобувних об’єктів, рекультивації порушених гірничими роботами земель та відновленню природного ландшафту в зоні їх діяльності, забезпечило можливість роботи гірничо-збагачувальних комбінатів регіону та запобігло техногенній катастрофі від неконтрольованого скиду води та провалів земної поверхні.
Основні показники, що характеризують виконання проектів.
Вартість заходів по утриманню екологічної рівноваги – 5594,7 тис. грн.;
Вартість заходів з ліквідації об’єктів – 2627,9 тис. грн.;
Вартість заходів з консервації об’єктів – 4356,6 тис. грн.
Обсяги робіт з рекультивації порушених гірничими роботами земель-7,8 га.;
Обсяги робіт з біологічної рекультивації – 2,5 га.;
Обсяги робіт з нейтралізації дренажних вод відвалу фосфогіпсу – 85,0 тис.куб.м.;
Будівництво розсолопроводу від ствола «Східний - біс» до ствола «Головний» Стебницького ДГХП «Поліменірал» - 0,1 км.;
Будівництво каналу «Озеро-р.Дністер» Роздільського ДГХП «Сірка»-0,3 км.;
Будівництво водовідвідного каналу від водоскиду з акумулюючого басейну в р. Свіча ДП «Подорожненський рудник»- 3,8 км;
Будівництво водовідводу насичених розсолів від берегової насосної станції до секції № 1 Стебницького ДГХП «Полімінерал» - 1,5 км;
Будівництво каналу «Водосховище Новий Яр - кар'єр» Новояворівського ДП «Екотрансенрго»- 0,6 км;
Будівництво каналу «Водосховище Великий Гноєнець - кар'єр» Новояворівського ДП «Екотрансенрго»- 0,1 км;
Будівництво водовідвідної канави на західному схилі відвалу № 1 Новояворівського ДП «Екотрансенрго» - 0,5 км;
Буріння і обладнання сітки гідроспостережних свердловин за рівнем і складом підземних та ґрунтових вод у межах депресійної воронки Новояворівського ДП «Екотрансенрго» - 0,5 км;
Середня вартість 1 га робіт з рекультивації порушених гірничими роботами земель - 141,3 тис. грн.;
Середня вартість 1 га робіт з біологічної рекультивації - 10,4 тис. грн.;
Середня вартість 1 тис. куб. м робіт з нейтралізації дренажних вод відвалу фосфогіпсу -5,0 тис. грн.;
Середня вартість будівництва 1 км розсолопроводу від ствола «Східний біс» до ствола «Головний» - 716,0 тис. грн.;
Середня вартість будівництва 1км каналу «Озеро-р.Дністер»-3846,1 тис. грн.;
Середня вартість будівництва 1 км водовідвідного каналу від водоскиду з акумулюючого басейну в р. Свіча - 184,8 тис. грн.;
Середня вартість будівництва 1 км водовідводу насичених розсолів від берегової насосної станції до секції № 1 - 328,5 тис. грн.;
Середня вартість будівництва 1 км каналу «Водосховище Новий Яр- кар'єр» - 250,0 тис. грн.;
Середня вартість будівництва 1 км каналу «Водосховище Великий Гноєнець- кар'єр» - 5507,0 тис. грн.;
Середня вартість будівництва 1 км водовідвідної канави на західному схилі відвалу № 1 - 349,4 тис. грн.;
Середня вартість буріння і обладнання 1 км сітки гідроспостережних свердловин за рівнем і складом підземних та ґрунтових вод у межах депресійної воронки - 249,2 тис. грн.;
Відсоток рекультивації порушених гірничими роботами земель - 0,7%;
Відсоток біологічної рекультивації землі у 2009 р - 77,8%;
Ступінь готовності розсолопроводу від ствола «Східний біс» до ствола «Головний» на Стебницькомму ДГХП «Полімінерал» у 2009- 100%;
Ступінь готовності каналу «Озеро - р. Дністер» на Роздільському ДГХП «Сірка» у 2009 - 79,3%;
Ступінь готовності водовідвідного каналу від водоскиду з акумулюючого басейну в р. Свіча ДП «Подорож Рудник» у 2009 р - 93,4%;
Ступінь готовності водовідводу насичених розсолів від берегової насосної станції до секції № 1 Стебницькому ДГХП «Полімінерал» у 2009 р. - 75%
Ступінь готовності каналу «Водосховище Новий Яр - кар'єр» НДП «Екотрансенерго» у 2009 р. - 100%;
Ступінь готовності каналу «Водосховище Великий Гноєнець - кар'єр» на НДП «Екотрансенерго» у 2009 - 100%;
Ступінь готовності водовідвідної канави на західному схилі відвалу на НДП «Екотрансенерго»у 2009 р. - 100%;
Ступінь готовності сітки гідроспостережних свердловин за рівнем і складом підземних та ґрунтових вод у межах депресійної воронки на НДП «Екотрансенерго» у 2009 р. - 100%;

3). Відповідно до завдань Державної цільової оборонної програми утилізації звичайних видів боєприпасів, не придатних для подальшого використання і зберігання, на 2008-2017 роки, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 22.10.2008 р. № 940, на Міністерство промислової політики України в 2009 році покладалося завдання щодо утилізації близько 12 000 тонн боєприпасів, а загальний обсяг фінансування закупівлі послуг на проведення робіт з утилізації зазначеної кількості боєприпасів передбачено у межах 90000,0 тис. грн.
Всі обсяги закупівель послуг на проведення робіт з утилізації боєприпасів у 2009 році було розміщено на п'яти базових казенних державний підприємствах та установах, підпорядкованих міністерству, а саме:
на казенному підприємстві "Шосткінський казенний завод "Імпульс": 18941,4 тис. грн. (2994,1 тонн);
на казенному підприємстві "Шосткинський казенний завод "Зірка": 21062,2 тис. грн. (3905,3тонн);на Донецькому казенному заводі хімічних виробів: 30288,5 тис. грн. (2831,6 тонн);
на Державному науково-дослідному інституті, м. Шостка: 6443,3 тис. грн. (1019,0 тонн);

на Хімічному казенному об'єднанні ім. Г.І. Петровського: 9499,9 тис. грн. (1885,1 тонн).
Виконавцями робіт у 2009 році забезпечено реалізацію 9501,7 тонн продуктів утилізації, у результаті чого на поповнення спеціального фонду державного бюджету зараховано 9283,5 тис. грн., з яких 7441,3 тис. грн. спрямовано на фінансування закупівель послуг на проведення робіт з утилізації боєприпасів.
Станом на 1 січня 2010 року запаси продуктів утилізації, що належать міністерству, становлять 6164,1 тонни, а їх орієнтовна вартість у цінах на початок 2010 року становить близько 18000,0 тис. грн.
7. Оцінка результатів реалізації регуляторного акта та ступеня досягнення визначених цілей.
Прийняття постанови дало змогу провести видатки за цільовим призначенням та досягнути мету, яку передбачають завдання по виконанню бюджетних програм КПКВК 2601090 “Реструктуризація підприємств з підземного видобутку залізної руди”, КПКВК 2601100 “Реструктуризація та ліквідація об'єктів підприємств гірничої хімії і здійснення невідкладних природоохоронних заходів в зоні їх діяльності”, КПКВК 2601350 “Утилізація звичайних видів боєприпасів, непридатних для подальшого використання та зберігання”.
Стосовно регуляторного акта Міністерством промислової політики здійснюватиметься повторне відстеження результативності у строки, встановлені статтею 10 Закону України “Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності”:
Перший заступник Міністра С.В.Сиротюк

http://industry.kmu.gov.ua/control/uk/publish/article;jsessionid=AD27458FC2829E8DE051EFAD05A646CB?art_id=77174&cat_id=42151

Немає коментарів: